Sací systém sa skladá z airboxu s filtrom, škrtiacej klapky a sacích zvodov. Samozrejme, v sacom trakte sú aj rôzne iné klapky, voľnobežný ventil, váhy vzduchu alebo merač jeho teploty. Zameriame sa však na dve veci, ktoré sa špinia najviac a potrebujú servis čistenie filtra a klapky.
Filter sania
Vzduchový filter sú pľúca automobilu. Vzduchový filter bráni zničeniu valca a piestu, ktoré by nastalo, keby sa do motora nasal prach. Ich údržba spočíva v pravidelnom umývaní, odstraňovaní zachytených nečistôt. Následne je nutné vzduchový filter napustiť špeciálnym olejom na vzduchové filtre – bez tohto kroku by filter neplnil svoju úlohu správne. Čiastočky prachu by prešli cez molitán a poškodili by motor. Olejová vrstva na seba viaže prach, nečistoty a minimalizuje ich priechod do motora. Pravidelná údržba vzduchového filtra zaistí voľný priechod vzduchu k motoru a zabráni poškodeniu prachom.
Čistenie: Na pranie filtrov sa vyrábajú špeciálne čistiace prípravky, napríklad Čistič filtrov. (Je vhodné pracovať v igelitových rukaviciach.) Ponorte filter do tohto prípravku, filter v ňom dôkladne vyperte. Prípadne ho nastriekajte čistiacim sprejom a niekoľko minút nechajte pôsobiť. Tým filter zbavíte mastnoty a zvyškov starého oleja, na úplné vyčistenie filtra to ale nestačí, pretože čistiace prípravky na filtre nerozpúšťajú bahno a blato. Preto sa filter musí ešte dôkladne preprať v tečúcej vlažnej vode za použitia napr. saponátu. Filter preperte, dôkladne vytlačte (nežmýkajte ani neprekrúcajte!). Filter nechajte dokonale vyschnúť.
Škrtiaca klapka
Škrtiaca klapka sa nachádza na bloku motora a napája sa do nej gumová hadica.
Čistenie: Odstránime sk pásku a vytiahneme gumovú hadicu. (V tejto fáze je vhodné dať nejakú handru na koniec hadice. V prípade, že by vám niečo spadlo do gumenej hadice nemusíte to loviť.) Môžete čistiť vonkajšiu polovicu telesa škrtiacej klapky, keď ju vyberiete tak sa urobí druhá strana. Sprej určený na čistenie karburátorov nastriekajte a utrite utierkou z mikrovlákna.
Ďalší krok je pomocou imbus kľúča odtiahnuť 4 skrutky, ktoré držia teleso škrtiacej klapky na sacom potrubí. Opatrne vytiahnite teleso škrtiacej klapky od sacieho potrubia. Možno zistíte, že je prilepené k rozdeľovaču, pretože bol olej na starých tesneniach. Neodpájajte zástrčku elektrickej inštalácie na tele škrtiacej klapky, pretože potom by ste museli znova nastaviť polohu škrtiacej klapky. Položte teleso škrtiacej klapky na potrubí ak ho neudržíte, zatiaľ čo ho budete čistiť.
Odstráňte špinavé staré tesnenie (zelené / modré) potom vyčistite vnútornú polovicu telesa škrtiacej klapky karburátora s čističom a použite utierky. Ak máte to šťastie, že vám pomocník pri otočení kľúča do polohy 1, zapne zapaľovanie, aby škrtiaca klapka bola sčasti otvorená, môžete ju vyčistiť aj okolo okrajov. Posledný krok je výmena tesnenia a namontovanie späť do pôvodu.